retourneren
Binnen 30 dagen nadat je je pakket hebt ontvangen, mag je bij ons een retour melden.
Dit kun je doen door de producten meteen via onderstaande stappen terug te sturen, maar je mag ons ook eerst mailen dat (een deel van de) bestelling retour komt, bijvoorbeeld door gebruik te maken van het Europees modelformulier voor herroeping (gebruik van dit formulier is niet verplicht). Na zo’n mailtje heb je 14 dagen om de boel daadwerkelijk naar ons terug te sturen.
Wij zorgen er dan voor dat jij zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat jij hebt aangegeven je aankoop retour te sturen, je geld terugkrijgt. Het terugstorten van je geld gebeurt altijd op hetzelfde betaalmiddel als waarmee je hebt betaald. Wij mogen wachten met terugbetalen tot we de producten terug hebben of tot jij hebt aangetoond dat je ze hebt teruggestuurd.
Heb je nog vragen over het retourneren of is er echt iets mis met het product (bijvoorbeeld een productiefout of een verkeerd geleverd product)? Dat lossen we graag goed op, natuurlijk zonder dat jij kosten maakt. Neem in dat geval even contact met ons op.
zo stuur je iets terug (digitaal)
Voor het retour sturen van producten rekenen wij 3,95. Dit bedrag wordt ingehouden op het terug te storten bedrag. Volg het onderstaande stappenplan:
1. ga naar ons retourportal
2. vul het ordernummer* en je postcode in - klik op "bestelling zoeken"
3. geef aan welke producten je wil retourneren (we horen graag waarom) - klik op "versturen"
4. stop de producten die je wil retourneren in een retourpakket
5. stop een briefje met het retournummer in de doos (het retournummer ontvang je na het aanmelden van je retour van ons en kun je bijvoorbeeld op een post-it of op de doos schrijven)
6. staat het volgende logo op je verzendlabel, dan kan je hetzelfde label gebruiken voor het retourneren (ga dan door naar stap 8)
7. vermeld op de doos duidelijk ons adres en antwoordnummer (het antwoordnummer staat hieronder en ontvang je per mail)
8. geef je retourzending af bij een PostNL-punt naar keuze (check alle locaties via www.postnl.nl/locatiewijzer)
9. bewaar je verzendbewijs goed, want hiermee kun je je pakket volgen
* je ordernummer vind je in je mail met daarin de ontvangstbevestiging en op de factuur
retouradres
Let op dat je bovenstaande informatie gelezen hebt voordat je producten retourneert. Onderstaand adres is alleen bedoeld voor retouren.
Fashcom B.V.
Antwoordnummer 301
7440 WB Nijverdal
zo stuur je iets terug (hardcopy)
1. Voor het retour sturen van producten rekenen wij 3,95. Dit bedrag wordt ingehouden op het terug te storten bedrag.
2. vul het bijgeleverde retourformulier in en vermeld hierop je ordernummer*
stop de producten én het formulier samen in een retourpakket
3. staat het volgende logo op je verzendlabel, dan kan je hetzelfde label gebruiken voor het retourneren (ga dan door naar stap 5)
4. vermeld op de doos duidelijk ons adres en antwoordnummer (het antwoordnummer staat hieronder en ontvang je per mail)
5. geef je retourzending af bij een PostNL-punt naar keuze (check alle locaties via www.postnl.nl/locatiewijzer)
6. bewaar je verzendbewijs goed, want hiermee kun je je pakket volgen
* je ordernummer vind je in je mail met daarin de ontvangstbevestiging en op de factuur
retouradres
Let op dat je bovenstaande informatie gelezen hebt voordat je producten retourneert. Onderstaand adres is alleen bedoeld voor retouren.
Fashcom B.V.
Antwoordnummer 301
7440 WB Nijverdal
kosten
1. retourneren
Voor het retour sturen van producten rekenen wij 3,95. Dit bedrag wordt ingehouden op het terug te storten bedrag.
Stuur je alle producten van jouw order terug (volledige retour)? Dan storten wij de verzendkosten terug als je die hebt betaald bij het plaatsen van je bestelling.
2. ruilen
De kosten voor het terugsturen van een te ruilen artikel zijn 3,95. Aan de hand van het door jou ingevulde orderformulier maken wij jouw ruiling in orde.
Voor de kosten die voortkomen uit een ruiling sturen wij een betaallink toe. Wanneer je hebt betaald, sturen wij jou de nieuwe producten toe.
Gaat bij de ruiling alles retour (volledige ruiling), dan storten wij de verzendkosten terug in het geval dat je die moest betalen bij het plaatsen van je bestelling.
3. fout in levering
Zijn producten beschadigd of heb je een verkeerd product ontvangen? Dan berekenen wij geen retourkosten en is je retour gewoon gratis.
passen
Je nieuwe boxers, sokken, shirts of zwembroeken passen mag natuurlijk! Maar hierbij is het noodzakelijk dat je een beetje aan de hygiëne denkt. Pas daarom je nieuwe boxers, zwembroeken of badpakken niet direct op de huid, maar altijd over een andere boxer of slip heen. Wij nemen gebruikte of gewassen producten namelijk niet terug. Voor panty's geldt dat je ze wel uit de verpakking mag halen om te bekijken, maar niet om te passen. Een panty kan bij het passen namelijk makkelijk vervormen of beschadigen.
Wees ook voorzichtig met de verpakkingen: als je iets retour wilt zenden, moet je de verpakking zo intact mogelijk houden. Denk hierbij aan doosjes, kaartjes, labels of zakjes: scheur deze niet kapot. Scheur ook geen etiketten van je sokken of shirts en bewaar de doosjes van je boxers of sokken nog even, als je niet zeker weet of alles past. Je hoeft namelijk geen verpakkingen open te scheuren om te bepalen of je het artikel leuk vindt, of het past en of je het wilt houden.
Samengevat:
- Je mag alle items behalve panty's over andere kleding heen passen, maar als een product daadwerkelijk gedragen, gebruikt, gewassen of beschadigd is, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de waardevermindering.
- Je bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering door gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking vast te stellen.